A Chris Anderson által köztudatba dobott grafikon alapvetően a kereskedelmi megtérülés változását mutatja a web2.0 eljövetelével. A "hosszú farok" jelentkezésének klasszikus példája az Amazon.com sikere. A webáruház olyan közösségi ajánlórendszert épített árukatalógusa és megrendelő oldalai köré, amely minden professzionális marketingnél hatékonyabban hívja fel a vásárlók figyelmét a számukra csábító termékekre. A közösségi web így önmagát szolgálja ki, maximalizálva a rétegtermékek forgalmát, s jelentősen csökkentve a felülről rájuk erőltetett "sikerpropaganda" hatását. A Long Tail szerint tehát megfelelően hatékony, korszerű logisztikával a pár embert érdeklő termékeket is ugyanolyan hatásfokkal és haszonnal lehet értékesíteni (tehát támogatni, forgalmazni, piacra dobni is), mint a hagyományosan sikerbiztos termékeket.
A Long Tail effektus kivetíthető számos területre, így a rétegkulturális jelenségekre, vagy éppen az értékrend-válságra is: mindenki hozzájut a számára elfogadható, vonzó szellemi javakhoz a közösségi ajánlások útján, tehát jelentősen csökken a hagyományos kánonok, értékrendek általános elismertsége (=érték-pluralizmus).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése