2010-ra az Apple felforgatja a mobilpiacot, az iOS mobil operációs rendszerrel szemben a Google féle opensource Android rendszer függvényévé válnak a korábban neves gyártók (Nokia, Motorola, SonyEricsson), s (legalábbis átmenetileg) elszürkülnek a márkák az iOS (iPhone, iPad) vagy androidos készülék választás mellett.
2008. december 16., kedd
Apple
Az Apple hanyatlásának oka a számítógéppiac robbanása, a gép és szoftver szétválaszthatóságának felismerése (Bill Gates). Újabbkori felemelkedésének oka: innovatív, gyakran úttörő csúcstechnológia, divat, esztétikum és sznobizmus jól eltalált aránya az olcsóbb, szórakoztatóipari tömegtermékekben (mp3 lejátszó). Az Apple stratégiájának jelentősége, hogy kitartottak az eszközök tárgyként-megbecsülése mellett, mert erre is maradt/lett/van/lesz igény. Fontosabb termékek: Lisa, iMac, MacMini, iPod, iPhone, iPad. Az Apple viszonya a másolásvédelemhez, a zeneiparhoz: a sikeres iPodra építve az első sikeres webes zeneáruház (iTunes). A másolásvédelemhez sokáig ragaszkodnak, 2008-ban eltörlik.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése