inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. május 20., péntek

Beszélgetés a szemantikus webről

   A Mindentudás Egyetemén február 13-án a szemantikus webről beszélgetett Kornai András (matematikus, nyelvész), Lévai Balázs, Pléh Csaba (pszichológus, nyelvész) , Prószéky Gábor (matematikus, nyelvész) , Szakadát István (matematikus-mérnök, szociológus) és Varasdi Károly (nyelvész).

A nők vagy a férfiak használnak több alkalmazást, illetve ki ismeri jobban az okostelefonját?

A cikkben a T-Mobile márciusi felméréséről lehet olvasni, hogy az okostelefont használó emberek menyire ismerik és tudják kezelni a saját telefonjukat. A felmérésben egymással szembe állítják a nők és a férfiak alkalmazás letöltését, frissítését és használatát.

Milyen gyakran használjuk az alkalmazásokat?

A T-Mobile szerint a megkérdezettek 96%-a naponta használ valamilyen alkalmazást. A férfiak naponta többször használnak alkalmazásokat és nagyobb %-ban is töltenek le és frissítenek. Szerintem nem feltétlenül függ az ember nemétől, hanem sokkal sokkal inkább attól, hogy mennyire új a telefon vagy hogy mennyire érzi otthon magát az ember ebben a témában.
A legtöbb embernek, akinek okostelegonja van, nem mindig tudja már a legelejétől, hogy mi mire való vagy éppen mit hogy kell használni. Mindenki, aki új telefont vesz magának, az egy tanulási folyamaton esik át, ami alatt megtanulja kezelni és használni is a telefonját. Hiszen a kettő nem ugyanazt jelenti. Amikor megtanuljuk kezelni, akkor különböző gombokat és funkciójukat, valamint a menü rendszert ismerjük meg. De amikor már használni is megtanuljuk, akkor már majdnem 100%-osan ismerjük a telefonunkat, hiszen tudjuk használni az összes rejtett tulajdonságát a telefonnak, amiket elsőre észre se vettünk.

Számít az operációs rendszer is?

Természetesen igen, hiszen minden operációs rendszer máshogy működik. A Symbion rendszerrel töltenek le a legkevesebb alkalmazást. Az Android, Bada és Windows Mobile rendszerrel valamivel több alkalmazást töltenek le, mint a Symbion-nal, de a legtöbb alkalmazást mégis csak az IPhone-nal töltenek le, illetve használnak. Véleményem szerint ez azért van így, mert ugyan mindegyik operációs rendszernek van alkalmazás boltja, de az IPhone-hoz tartozó IStore sokkal régebbi, így sokkal kifinomultabb és tapasztaltabb, mint az újonnan alakult alkalmazásboltok.

Milyen típusú alkalmazásokat töltenek le a legtöbben?

A legtöbben fontosnak tartják, hogy az alkalmazással könnyen jussanak információhoz. A második legfontosabb, hogy könnyen tudják az alkalmazás segítségével tartani a kapcsolatot a barátokkal, ismerősökkel, valamint, hogy ki lehessen vele kapcsolódni, kicsit szórakozni is lehessen vele. A férfiaknak sokat számít a praktikusság, míg a nők inkább kommunikálni szeretnek a barátaikkal. Mégis a legnépszerűbb alkalmazások a közösségi oldalak, levelező programok, navigációs rendszerek és a mobil böngészők. Szerintem ez teljesen így van, hiszen egy számítógépen is mindig frissítjük a böngészőnket vagy új térképet töltünk fel a GPS-re, hogy napra készek legyünk, ha nyaralni indulunk.

A nők vagy a férfiak frissítenek többször alkalmazást?

A felmérésben volt számomra egy igen érdekes és meglepő információ, miszerint az okostelefont használók harmada nem szokott új alkalmazást letölteni. Ez azért érdekes, mert például az IPhone-nál be lehet állítani, hogy küldjön az új játékokról reklámot vagy akármelyik más kategóriájú alkalmazásokról. Ráadásul be lehet azt is állítani, hogy figyelmeztessen minket a telefon, hogy ha új frissítés érhető el.

A kor befolyásolja azt, hogy milyen alkalmazást töltünk le?

A felmérés szerint igen, ugyanis a 21 év alattiaknál nagyban befolyásolja a letöltéseket az, hogy a barátaik milyen alkalmazásokat használnak. Míg az idősebbek inkább a szakmai célokra használják az alkalmazásokat. Szerintem ez nem így van, mert az ember szeret kísérletezni, ezért ha megtetszik egy alkalmazás leírása vagy a képek, akkor letölti és kipróbálja, de ha nem tetszik, akkor le is tudja törölni.

Így azt gondolom, hogy ember függő az, hogy milyen alkalmazásokat töltünk le, és hogy milyen gyakran frissítjük őket.

2011. május 18., szerda

Barátom, a mosógép

Az elmúlt évek trendje az volt, hogy a cégek a termékeikkel megpróbáltak megjelenni az internetes piacon, de mostanra eljutottunk odáig, hogy az internetes cégek akarják termékeiket áthelyezni a fizikai valóságba. Ha a mosógép nem is a mosóportól lesz intelligensebb, de lehet, hogy on-line meg tudja rendelni, ha elfogy, és ismerősnek jelöl Facebookon, közvetlenül a hűtő után.

2011. május 17., kedd

Az internetszolgáltató lesz az új cenzor Európában is?


Sok kritika érte eddig Spanyolországot amiatt, hogy az online szerzői jogsértésekkel - különösen a fájlcserélőkkel - szemben nem folytat (hatékony) küzdelmet. Úgy tűnik azonban, hogy megváltozhat ez a helyzet. Elfogadásra került ugyanis a "Törvény a Fenntartható Gazdaságról" (Ley de Economía Sostenible).
És most, az Európai Bizottság azt fontolgatja, hogy az internetszolgáltatókat rábírja arra, hogy kiszűrjék a saját hálózatukban az illegális letöltéseket."
A bizottsághoz közeli források állítása szerint az EU végrehajtó szerve le akarja másolni azt a spanyol szabályozást, amely a korábbi gyakorlathoz képest komoly szigorításokat tartalmaz.
Ezen kívül egy ideje konkrét lépéseket igyekszik tenni az Egyesült Államok kormánya annak érdekében, hogy visszaszorítsa, illetve még szigorúbban szankcionálja az online szerzői jogsértések elkövetőit. Tavaly már a Szenátusig jutott a COICA, mely végül nem került elfogadása, bár ez elsősorban az USA jogalkotási rendjének köszönhető.
Eszerint nem vonható felelősségre semmilyen „pénzügyi tranzakciós szolgáltató” (pl. a PayPal, vagy bármely hitelkártyacég), illetve „internetes reklámszolgáltató” az általa okozott károkért, ha e károk a „jogsértő cselekmények elkövetésére szolgáló” oldalaknak nyújtott szolgáltatásaik önkéntes beszüntetéséből erednek, feltéve, hogy a szolgáltató jóhiszeműen, és hiteles bizonyíték alapján lépi meg önkéntes döntését. És ez mit jelent? Egyszerűen azt, hogy a jogalkotó arra biztatja a fent nevezett szolgáltatókat, hogy ne utalják át egyes weboldalak üzemeltetőinek a pénzét, ha úgy gondolják, hogy az oldal jogsértések elkövetésére szolgál.
A források szerint a bekeményítés egyik fő kezdeményezője Michel Barnier, a belső piacért és szolgáltatásokért felelős európai biztos, aki számára a korábban torrentparadicsomnak számító Spanyolország új, február közepén bevezetett, igen szigorú rendelkezései a mintaadóak:
„Az úgynevezett »Sinde-törvény« egy kormánybizottságot hozott létre, amely a bíróságot látja el információkkal az olyan website-okról, ahol szerzői jogok által védett anyagok, zenék, filmek, videójátékok, vagy szoftverek találhatóak, a bíróság pedig akár el is rendelheti a szerzői jogokat megsértő oldalak bezárását.”




Ennek ellenére, a Pirate Bay nem adja fel: új szervereket állítanak üzembe, és úgy tűnik, támogatójuk akad bőven, hiszen a torrentoldal története legnagyobb fejlesztését hajtja végre.










Források:
itcafé1
itcafé2
itcafé3
itcafé4
itcafé5
itcafé6
euractiv
euractiv2
eszerint
torrentfreak

Le a kalózokkal - szigorítanak az amcsik

Forrás:
http://index.hu/tech/kulonosen_szigoru
http://itcafe.hu/hir/usa_kaloz_protect_ip_dmca.html
http://www.hamisitasellen.hu/hu/hirek/2011/kalozkodas-elleni-torveny-benyujtasat-tervezik-amerikai
http://www.sg.hu/cikkek/79438/ujra_nekifut_az_amerikai_torvenyhozas_a_kalozkodas_elleni_tervezetnek
http://www.szabadkultura.hu/wiki/index.php/KAL%C3%93ZKO
http://www.mahasz.hu/?menu=kalozkodas&menu2=a_kalozkodasrol


Szigorú kalózellenes törvény készül az Egyesült Államokban

Virtuális laboratórium

Magyarországon egyedülálló, Európában kiemelkedő 3D-s robotvezérlő labor kezdte meg működését Budapesten.

A Wi-fi-s merevlemez jövője




A Seagate egy eddig még kereskedelmi forgalomban nem kapható merevlemezt dob piacra.
Különlegessége, hogy vezeték nélkül kommunikál az eszközökkel és önálló tápellátása van.

2011. május 16., hétfő

Szivárognak az információk az új iPhone5-ről

Újabb hírek az Apple háza tájáról. Ezúttal az 5. generációs iPhone-ról szivárogtattak ki infókat. Anno az iPad2 körül is volt hasonló jellegű 'zűr'. Akkor lenyomozták, kik adtak ki információkat a termékről, s azon nyomban meg is váltak tőlük. Úgy látszik nem volt elég hatékony ez a taktika, ha most ismét ilyesmivel kell szembenéznie a legértékesebb Almának.

Ezúttal laptoppal rukkolt elő a Google!



Mi fán termett a Chromebook?

A legújabb képlet a következő: Google +Acer és Samsung = Chromebook. Az előbbi összetevő az ötletgazda, míg az utóbbi kettő a megvalósító, azaz egy újdonsült laptop, a Cromebook két modelljének gyártója. A Chromebook-ot alapvetően internetezésre tervezték, de nem nevezhető tipikus notebook-nak. Arra próbálnak vele ö

sztönözni, hogy mindent online tároljanak el a felhasználók, amik így bármikor elérhetővé válnak számukra – feltéve persze, hogy internetközelben vannak. Készül belőle több verzió is: az egyik csak wifi-s, a másik pedig 3G-s modell.


Ami belül van…

A Samsung-os prototípus a következő „hozzávalókkal” büszkélkedhet: kétmagos 1,6 GHz Intel Atom processzor, akkumulátora 8 és fél órát bír, egy hd webkamera van benne, valamint egy mikrofon, 2 usb-port, kártyaolvasó, és mini-VGA port. Súlya 1,45 kg.

Az Acer változat is hasonló kaliberű, azonban kisebb. Míg a Samsung kijelzője 12,1 inches, az Acer-é 11,6. Viszont súlya is kevesebb, ami szintén szempont lehet sokaknak, akik szinte egy pillanatra se tudnak elszakadni a technikai partnertől – és pláne az internettől. Akkumulátora azonban két órával kevesebb ideig húzza, mint rokonáé, így figyelni kell, hogy legyen a közelben valami áramforrás is.


Ha már Google, akkor Chrome…

A név árulkodó. Könnyen kitalálható, hogy a Chromebook magja a Chrome böngésző maga. Hogy ne szenvedjenek hiányt az emberek a legalapvetőbb, mindennap használt programokban és alkalmazásokban, a Chrome Web Store-ból lehetőség nyílik rá, hogy számtalan alkalmazást letölthessenek a laptopra úgy, mint fájlkezelők, médialejátszók, játékok. Valamint offline is lehet majd használni a levelezőprogramot, Naptárat, és a Google Docs-t is.

Még kétes a fogadtatás

Ki tudja, mennyire fognak ugrani a népek a Chromebook-ra. Hiszen ilyen lehetőségeket elérhetnek máshonnan is, sőt, többet, akkor miért választanák a kevesebbet tudót? Az ár is sok mindent meghatároz. Azonban azt is figyelembe kell venni, hogy a „címke” nagy úr, a Google mégiscsak hangzatos és népszerű. Eddigi ötleteik is megtalálták a célközönséget, hátha ezúttal is sikerrel járnak a legújabb elképzelésükkel, ami egyébként június 15-től kap helyet a boltokban – persze akkor mi még csak képekről nézegethetjük, mert a debütálás helyszínei Németország, Nagy-Britannia, az USA, Franciaország, Hollandia, Spanyolország, és Olaszország.


Forrás: http://index.hu/tech/2011/05/12/a_desktop_nelkuli_laptop/

Kapcsolódó cikkek:

http://index.hu/tech/2011/05/11/havi_husz_dollar_lesz_a_chrome_laptop/

http://index.hu/tech/2010/12/08/bemutattak_a_chrome_operacios_rendszert/

Szélessávot Mindenkinek!



Források:
http://index.hu/tech/blog/2011/05/13/olcsobb_tavkozlesi_szolgaltatas_3_6_millio_haztartasnak/
http://computerworld.hu/elenkul-a-verseny-szelessavon-20110513.html
http://www.origo.hu/techbazis/internet/20110513-olcsobb-lehet-a-telefon-es-az-internet.html

Kialakulásuk előtt megjósolja a dugókat az IBM



Források:
http://www.hwsw.hu/hirek/46655/ibm-smarter-traveler-kozlekedes-auto-dugo-tudomany.html
http://itcafe.hu/hir/ibm_okostelefon_dugo_elorejelzes.html
http://www.origo.hu/techbazis/internet/20110413-megjosolja-az-ibm-a-dugokat.html

Kés, villa, telefon... gyerek kezébe nem való

Forrás:
http://index.hu/tech/2011/05/16/az_eu_betiltana_az_iskolakban_a_mobilokat_es_a_wifit/
http://itcafe.hu/hir/eu_et_mobil_wifi_iskola_tiltas.html
http://www.lugositoetelek.com/a_mobiltelefon_karos_hatasai
http://www.csaladinet.hu/hirek/csaladi_temak/gyerekneveles/11273/adjunk_mobiltelefont
http://www.kamaszpanasz.hu/hirek/zoldovezet/897/mobiltelefon
http://www.eski.hu/hol/cikkh.cgi?id=895




Digitális rádió Magyarországon

Forrás:
http://itcafe.hu/hir/digitalis_radio_antenna_hungaria_fm1_neofm_dab.html
http://www.hwsw.hu/hirek/46708/dab-digitalis-radio-neo-fm-fm1-antenna
http://www.hwsw.hu/hirek/46708/dab-digitalis-radio-neo-fm-fm1-antenna-hungaria.html
http://muveszet-tudomany.hu/magyar/tudomany/digradio.htm

Mi is az a DAB?
A DAB (Digital Audio Broadcasting, vagyis digitális hangműsorszórás) a '90-es évek nemzetközi újítása a földfelszíni rádió-műsorszórás területén, amelyet nyugat-európai összefogással dolgoztak ki. A DAB a digitális technika nyújtotta előnyök révén korszerűsíti a rádiózást.

A mobilos windows lenyomja az iPhone-t

Az IDC felmérése szerint a Windows Phone lesz a második legnépszerűbb operációs rendszer az okostelefonok között 2015-re. A platform maga mögé utasítja az iPhone-okon futó szoftvert is. Elemzésük alapján az androidos telefonok lesznek az élen, ellentétben a Blackberry-vel és az iPhone-val, melyek visszaesnek. Régi fényének visszaszerzése érdekében szánta az OS-t a felső kategóriás okostelefonok piacára a redmondi cég. Nem foltozgatták a régi OS-t, hanem teljes egészében áttervezték, újraírták a mai trendeknek megfelelően. Így született a Windows Mobile Phone 7 Series, röviden csak WP7.

Már nem izgalmas a notebook

A noteszgép-piac gyártói nyugtatják magukat, hogy a táblagépek nem bántják a PC-piacot. A nagy nemzetközi piackutató, a Gartner szerint, a noteszgépek gyártóinak fáj majd leginkább a média tabletek népszerűsége. Visszavágta a PC-piac bővülésére vonatkozó előrejelzéseit , ahogy egyre több arra utaló jelet észlel, hogy a tabletpiac nem a PC-piactól függetlenül, hanem annak részben helyettesítőjeként fejlődik. Összehasonlítva a táblagépeket a notebook-okkal, megmutatkoznak utóbbi gyengeségei,ezért a fejlettebb piacokon csökken a vonzereje a vásárlók szemében.

A közösségi portálok lenyelték a magyar fiatalságot

Korunk fiatalsága veszélybe került a világháló által. Az internet háttérbe szorítja a valós emberi kapcsolatok kialakulását, melyek számottevő része gyermekkorban alakul és fejlődik. A net idővel minket irányít, birtokba vesz! Úgy gondolom, a 11-16 éves korosztály elsődleges magyarázata arra, miért tölti idejét közösségi portálakon, csupán annyi: mert menő! Természetesen az még menőbb, ha legalább 200-tól több ismerőse van az embernek. Menekülő út viszont, azon gyermekek számára, akik az iskolában, vagy baráti körben nem tudnak érvényesülni, akik háttérbe szorítva érzik magukat.

Ha nem tudjuk lehallgatni, tiltsuk be!

A cenzúra, bármilyen hihetetlen, nagyon is elterjedt kis világunkban. A diktátorok félig az internetet és úgy néz ki a fejlett országok is tartanak tőle. Az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) szerint be kell tiltani a Skypeot, a Gmailt és a Hotmailt, de akár a Facebook, Twitter, stb. is erre a sorsra jutna, ha rajtuk múlna.

Szerkeszd te is a Google Maps-et!

Jó adatbázis hiányában számos országban okoz gondot a térképek fejlesztése. A hiányos térképek pontosításában a felhasználók segítségét kéri a Google.

A Map Makert már eddig is több országban alkalmazták a térképek hibáinak kiküszöbölésére. Például Romániában a kifejezetten jó internetellátás ellenére a térképek igencsak hézagosnak számítanak. Miután a Google Map Maker szolgáltatása elérhetővé vált, egy éven belül elkészült egy részletes és jól használható román térkép. Hasonló eredményt értek el Indiában is. A sikereken felbuzdulva most az USA-ban is bevezetik a Map Makert.

Adatvédelem vs. szolgáltatók



Magyar és uniós polgárként egyaránt alapvetõ jogaink közé tartozik személyes adataink védelme. Errõl határoz a Magyar Köztársaság Alkotmányának 59. §-a, az Európai Unió Alapjogi Chartájának 8. cikke, valamint az 1992. évi LXIII. törvény egyaránt.

Személyes adataink tehát csakis a törvény által elõírt módon – törvényben rögzített jogos okból kifolyólag vagy beleegyezésünkkel – meghatározott célokra gyûjthetõek, tárolhatóak és használhatók fel.

Személyes adatnak számít minden velünk kapcsolatba hozható adat, valamint az azokból levont ránk vonatkozó következtetések.

Bár a névtelen módon tárolt adatok már nem számítanak személyes adatnak, azok elõállítása – anonimizálás – viszont adatkezelésnek minõsül, amelynek szintén a beleegyezésünkkel és a törvény által elõírt módon kell folynia.

Az Apple letaszította trónjáról a Google-t


A Millward Brown ügynökség felmérésének köszönhetően idén is megtudhattuk, kik szerepelnek a világ legértékesebb márkáinak listáján.
A listát a következőképpen állítják össze: a felhasználóktól - akik arról nyilatkoznak, hogy szerintük melyik társaság és termék a legértékesebb - kapott válaszokhoz hozzáadják a cégek várható nyereségére vonatkozó elemzések eredményeit is.


Az így kialakult végső sorrend első helyét 2011-ben az Apple szerezte meg, maga mögé utasítva az elmúlt 4 évben nyertes Google-t.

Az Apple annak köszönheti győzelmét, hogy egy év alatt több mint 150 milliárd dollárral tudta növelni az értékét. Ehhez az összeghez hozzájárultak az iPad- és iPhone-eladások.

A Google tavaly 111,5 milliárd dollárral keresett kevesebbet. Így történhetett meg, hogy eddigi vezető pozíciójából kiütötték. A dobogó 3. fokára az IBM tudott még 'felkapaszkodni', potom 100,9 milliárd dollárral. A top 10-be bekerült még a McDonald's, a Microsoft, a Coca-Cola, hogy csak az igazán ismerteket soroljam fel. A lista készítői elmondták, hogy bár a Google most csak 'másodhegedűs' pozícióba került, továbbra is a világ egyik legértékesebb vállalatának tartják. A tavalyi év nyertese az Apple mellett a Facebook, mely 2009-hez képest 2010-ben 246 %-os értékemelkedést produkált. Bár így is csak a 35. helyet szerezte meg 'csekély' 50 milliárdos vagyonával.

Összességében elmondható, hogy tavaly a 100 legértékesebb márka összértéke 17 %-kal nőtt és gyakorlatilag minden ágazat pozitív eredménnyel zárt.

Az első 20 helyezetett ld itt.

Magyar érdektelenség és a mobilbankolás

Az Magyarországi internetezők közében egyre népszerűbb a bankolás, az elmúlt 5 évben évi 26 százalékkal nőtt az online banki szolgáltatásokat igénybevevők aránya. A mobilbankolás mégis teljesen hidegen hagyja a magyart derül ki többek között az Accenture felméréséből.

Habár Amerikában már teljesen hétköznapinak számít, ha valaki okostelefonján keresztül intézi banki ügyleteit, itthon még arról se tud szinte senki, hogy majd' minden bank mobiltelefonra optimalizált honlappal várja ügyfeleit.

TweetDecket vásárolna a Twitter

Régóta hallani olyan pletykát, hogy a Twitter fel akar vásárolni több klienst, a választás pedig a TweetDeckre esett.

A twitterről röviden:

Kutatási és fejlesztési projektként indult az Odeonál, amelyet Noah Glass és Jack Dorsey alapított, majd 2006 márciusában debütált.
A Twitter egy mikroblog-szolgáltatás, mely lehetővé teszi, hogy a felhasználók rövid, 140 karakter hosszúságú üzeneteket írjanak a követőik számára.
Ma már minden híres énekes, színész, politikus rendelkezik Twitterrel, hiszen ők is rájöttek arra, hogy így lehet a legjobban megfogni azt a (már nagyon széles) réteget, akik internethasználók.

Twitter kliensek:

Nagyon sokféle twitter kliens lelhető fel az interneten, ezért csak párat szeretnék példaként felhozni. Természetesen a webes klienst használják a legtöbben. Vannak olyan kliensek, melyek programok, ilyen például a TweetDeck, Sobees, MetroTwit, Seesmic és a többi. Ezen kívül van még az Echofon, mely csak Mozilla böngészőben használható add-on.

Visszatérve az eredeti témához, a TweetDeck tárgyalt az UberMediával is, de ők nem ajánlottak eleget és áprilisban lejárt az UberMedia ajánlata, úgyhogy a TweetDeck tud válaszolni a Twitter ötvenmillió dolláros ajánlatára.

Azzal, hogy a Twitter felvásárolja a TweetDecket a cég az egyik legjobb lépését hajthatja végre, hiszen a cég egy olyan alkalmazáshoz jutna, amelyik a felhasználók között a legnépszerűbb. Arról nem is beszélve, hogy a megvásárlással a Twitter kiiktatja a kliensek köréből az egyik veszélyesebbet.

Hogy a TweetDeck elfogadja-e a Twitter ajánlatát? Nem lehet tudni, mert egyik cég sem akart nyilatkozni, de nem sokára úgy is kiderül, hogy lesz-e változás a kliensünkben vagy sem. :)


Forrás: Index - A Twitter megvenné a TweetDecket
Felhasznált oldal: 7 Twitter kliens tesztelésen

Nem szeretjük frissíteni a Windowst

Az ESET megbízásából nemrégiben egy piackutatást végeztek, mely az oprendszer frissítést vizsgálta a magyar internetezők körében. Az eredmény szerint az internetet használók csaknem 27%-a (körülbelül 1.2 millió felhasználó) nem szokott frissíteni.

A nők 34%-a, a férfiaknak pedig 21%-a nem frissíti a Windowst. Az indokok a következők: "nem értek hozzá" vagy "nincs rá időm" esetleg "nincs rá lehetőségem" valamint "nem érdekel, mert felesleges". Ezek azok a felhasználók, akik vírusírtó ellenére is összeszednek valamilyen fertőzést. Nagyon sokan azt hiszik, hogyha vírusírtó van a gépen, akkor semmilyen veszélynek nincsenek kitéve, ez viszont egy elég nagy tévhit.

Kiss Zoltán Gergő vírusvédelmi tanácsadó szerint „A válaszadók közül a legtöbben nincsenek tisztában azzal, hogy az operációs rendszerekben előfordulhatnak olyan lyukak, sérülékenységek, melyek segítségével a kártevők készítői kijátszhatják a biztonsági programok védelmét”. A tanácsadó úgy véli a vírusírtók csak akkor tudnak megfelelő védelemmel szolgálni, ha az operációs rendszerünket rendszeresen frissítjük.

A felhasználóknak meg kell érteniük, hogy a védelem hatékonyságát csökkenti, ha az operációs rendszer és az egyéb gyakran használt szoftverek biztonsági frissítései nincsenek telepítve. A szoftvergyártó cégek ugyan rengeteget tettek annak érdekében, hogy automatikusan frissüljenek a szoftverek a gépen, viszont ezt elég gyakran megszakítják a felhasználók. Kiss Zoltán Gergő szerint elsősorban azok szakítják meg a frissítést, akik a Windows egy régebbi és feltört verzióját használják.

Szerintem elsősorban nem azok nem frissítik a rendszerüket/szoftvereiket, akiknek feltört Windows-zal van dolguk, hanem azok a felhasználók, akik nem értenek annyira a számítógéphez/Windowshoz, hogy saját saját maguk megoldják a Windows/szoftver frissítés kérdését. Gondolok itt olyanok indokokra, hogy "az előzőnek jobban tetszett a dizájnja ezért azt használom!" vagy "ilyen kezelhetetlen felhasználó felületet még nem láttam, vissza a régi!".

Na mindegy. Mindenki maga döntse el, hogy frissít-e vagy sem, viszont ha egy Windows reinstallt meg akar úszni az ember, akkor szerintem érdemes :)

forrás: Index - Nem frissíti a Windowst a magyar

2011. május 15., vasárnap

PR-cég felbérlése Google gyalázáshoz

A Facebook titokban felbérelte a Burson-Marsteller nevű PR-céget azért, hogy Google ellenes cikkeket jutasson el amerikai blogokra, hírportálokra és a nyomtatott sajtóba.

A megbízásnak annyi volt a lényege, hogy olyan Google ellenes cikkekkel lepik el a médiát, amelyek arról szólnak, hogy a Google folyamatosan megséri a felhasználói személyiségi jogokat.

Akkor ingott meg az akció, mikor a USA Todaynél a cég emberei erőszakosan próbálták elérni azt, hogy elárasszák a médiát ilyen tartalmú cikekkel, a végső lebukást az okozta, hogy egy bloggert megkerestek és fel akarták őt bérelni, hogy írjon meg egy olyan bejegyzést, amely elég erőssen bírálja a Google-t.

Mikor szembesítették a váddal a Facebookot, az oldal szóvivője két indokot hozott fel arra, hogy miért csinálták ezt. Egyrészt a Google is ugyanilyen eszközökkel próbálja befolyásolni a médiát, hogy azt állítja, hogy a Facebookon nincsenek biztonságban a felhasználók adatai, másrészről pedig senki sem arra kértek meg, hogy valótlant állítson csak a problémára akarták felhívni a figyelmet.

A két cég közötti rivalizálás legutóbbi része a Social Circle szolgáltatás miatt bontakozott ki, ami lehetővé teszi a Gmail felhasználóknak, hogy az ismerőseik ismerőseiről is lássanak információkat. A Facebook szerint a Google ezeket az információkaz azonban közösségi protálokról szedi össze és újracsomagolja őket.

A Google számára jelenleg prioritást élvez a felzárkózás a közösségi oldalak piacán. Larry Page áprilisban bejelentette, hogy az alapján határozzák emg a dolgozók jutalmát, hogy milyen sikereket ér el cégük a közösségi oldalak területén. Azoknak a dolgozóknak, akik nem a közösségi oldalakkal kapcsolatos területen dolgoznak is ki kell próbálniuk a Google ilyen szolgáltatásait, visszajelzést kell adni róla és természetes ajánlani a családnak és barátoknak, hogy azok is ezt tehessék.

Az egész "botrányból" a Burson-Marsteller fogja a rövidebbet húzni, hiszen senkinek sem újdonság, hogy a két cég minden eszközt bevet azért, hogy lejárassák egymást.

Véleményen szerint ez a járassuk-le-a-másikat dolog felesleges, mert a Facebook a közelmúltban történt botrányai ellenére is a világ legismertebb közösségi oldala és nehéz felvenni vele a versenyt.

Forrás: Index - PR-céget bérelt a Facebook a Google gyalázására

felhasznált oldal: businessinsider - Larry Page a közösségi oldalak területén elért sikerhez köti dolgozói jutalmát

Groupon – a feltörekvő közösségi (vásárlással foglalkozó) oldal

A hagyományos közösségi oldalak térnyerését követően a fejlődés iránya a rétegszájtok irányába mutat. Az egyik legnépszerűbb irányzatot a közösségi vásárlásra specializálódott oldalak jelentik, ennek legsikeresebb példája a Groupon.

Tíz éve még csak a legkiváltságosabbak rendelkeztek saját oldallal valamely közösségi szájton. Itt, Magyarországon először igazán az iwiw futott be, majd szépen lassan megjelent a többi ma népszerű közösségi oldal is. Napjaink legnagyobb lehetőségét a rétegoldalak jelentik, közülük is kiemelendők a közösségi vásárlással foglalkozó közösségek. Ilyen oldal a nagy népszerűségnek örvendő Groupon is.

Egy követ fújnak a kalózok, a maffiózók és a terroristák...


Állítja a zenei és filmes érdekvédelmi csoportok egy része, mivel – szerintük – az illegális tartalomterjesztésből befolyó pénzzel a társadalomra ártalmas csoportokat támogatják, s olyannyira elterjedt már az efféle kalózkodás, hogy nagyobb hasznot hoz, mint a dealer-kedés. Ezt azonban megcáfolni látszik a kanadaiak tanulmánya, amely a gondot az árakra helyezi, s hogy ezen feltevéseit igazolja, bizonyos országokban, bizonyos vállalatoknak pénzért voltak csak elérhetőek az eredmények. De biztos, hogy csak a pénz van a háttérben? S mi a helyzet az internetes technológia terjedésével, és annak lehetőségeivel? Azzal is számolni kell, hogy ha valamit 0Ft-ért is megkaphatunk, miért fizetnénk érte 5Ft-ot?! Mit lép erre a nagyvilág és az EU? Az internet-szolgáltatók vállára teszi a terhet.

Semmi, csak a web...

Feltöltés alatt... Chromebook, a desktop nélküli laptop