inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. május 15., vasárnap

PR-cég felbérlése Google gyalázáshoz

A Facebook titokban felbérelte a Burson-Marsteller nevű PR-céget azért, hogy Google ellenes cikkeket jutasson el amerikai blogokra, hírportálokra és a nyomtatott sajtóba.

A megbízásnak annyi volt a lényege, hogy olyan Google ellenes cikkekkel lepik el a médiát, amelyek arról szólnak, hogy a Google folyamatosan megséri a felhasználói személyiségi jogokat.

Akkor ingott meg az akció, mikor a USA Todaynél a cég emberei erőszakosan próbálták elérni azt, hogy elárasszák a médiát ilyen tartalmú cikekkel, a végső lebukást az okozta, hogy egy bloggert megkerestek és fel akarták őt bérelni, hogy írjon meg egy olyan bejegyzést, amely elég erőssen bírálja a Google-t.

Mikor szembesítették a váddal a Facebookot, az oldal szóvivője két indokot hozott fel arra, hogy miért csinálták ezt. Egyrészt a Google is ugyanilyen eszközökkel próbálja befolyásolni a médiát, hogy azt állítja, hogy a Facebookon nincsenek biztonságban a felhasználók adatai, másrészről pedig senki sem arra kértek meg, hogy valótlant állítson csak a problémára akarták felhívni a figyelmet.

A két cég közötti rivalizálás legutóbbi része a Social Circle szolgáltatás miatt bontakozott ki, ami lehetővé teszi a Gmail felhasználóknak, hogy az ismerőseik ismerőseiről is lássanak információkat. A Facebook szerint a Google ezeket az információkaz azonban közösségi protálokról szedi össze és újracsomagolja őket.

A Google számára jelenleg prioritást élvez a felzárkózás a közösségi oldalak piacán. Larry Page áprilisban bejelentette, hogy az alapján határozzák emg a dolgozók jutalmát, hogy milyen sikereket ér el cégük a közösségi oldalak területén. Azoknak a dolgozóknak, akik nem a közösségi oldalakkal kapcsolatos területen dolgoznak is ki kell próbálniuk a Google ilyen szolgáltatásait, visszajelzést kell adni róla és természetes ajánlani a családnak és barátoknak, hogy azok is ezt tehessék.

Az egész "botrányból" a Burson-Marsteller fogja a rövidebbet húzni, hiszen senkinek sem újdonság, hogy a két cég minden eszközt bevet azért, hogy lejárassák egymást.

Véleményen szerint ez a járassuk-le-a-másikat dolog felesleges, mert a Facebook a közelmúltban történt botrányai ellenére is a világ legismertebb közösségi oldala és nehéz felvenni vele a versenyt.

Forrás: Index - PR-céget bérelt a Facebook a Google gyalázására

felhasznált oldal: businessinsider - Larry Page a közösségi oldalak területén elért sikerhez köti dolgozói jutalmát

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése