A Millward Brown ügynökség felmérésének köszönhetően idén is megtudhattuk, kik szerepelnek a világ legértékesebb márkáinak listáján.
A listát a következőképpen állítják össze: a felhasználóktól - akik arról nyilatkoznak, hogy szerintük melyik társaság és termék a legértékesebb - kapott válaszokhoz hozzáadják a cégek várható nyereségére vonatkozó elemzések eredményeit is.
Az így kialakult végső sorrend első helyét 2011-ben az Apple szerezte meg, maga mögé utasítva az elmúlt 4 évben nyertes Google-t.
Az Apple annak köszönheti győzelmét, hogy egy év alatt több mint 150 milliárd dollárral tudta növelni az értékét. Ehhez az összeghez hozzájárultak az iPad- és iPhone-eladások.
A Google tavaly 111,5 milliárd dollárral keresett kevesebbet. Így történhetett meg, hogy eddigi vezető pozíciójából kiütötték. A dobogó 3. fokára az IBM tudott még 'felkapaszkodni', potom 100,9 milliárd dollárral. A top 10-be bekerült még a McDonald's, a Microsoft, a Coca-Cola, hogy csak az igazán ismerteket soroljam fel. A lista készítői elmondták, hogy bár a Google most csak 'másodhegedűs' pozícióba került, továbbra is a világ egyik legértékesebb vállalatának tartják. A tavalyi év nyertese az Apple mellett a Facebook, mely 2009-hez képest 2010-ben 246 %-os értékemelkedést produkált. Bár így is csak a 35. helyet szerezte meg 'csekély' 50 milliárdos vagyonával.
Összességében elmondható, hogy tavaly a 100 legértékesebb márka összértéke 17 %-kal nőtt és gyakorlatilag minden ágazat pozitív eredménnyel zárt.
Az első 20 helyezetett ld itt.
Cikk forrása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése