inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2010. december 16., csütörtök

Nyomtass és vásárolj kevesebbért!

Nem kellett sok idő ahhoz, hogy hazánkban is gombamód megszaporodjanak a közösségi vásárlós oldalak, amelyek kedvezmények felajánlásával ösztökélnek vásárlásra. És mivel a magyar ember imád mindent, ami akciós, mindent, amihez olcsóbban hozzájuthat, így ezek az oldalak biztos, hogy nagy népszerűségre fognak szert tenni nálunk is.

Az site-ok között vannak olyanok, amelyek külföldi befektetők kezében összpontosulnak, de már hazai szárnypróbálgatásoknak is szemtanúi lehetünk. A legfontosabb közös jellemvonásuk az, hogy valamennyi a Groupon mintájára jött létre, illetve még az, hogy mindegyik csoportos vásárlással elérhető mennyiségi kedvezményeket helyez az előtérbe.
A netes vásárlók most már olyan oldalakon is szerencsét próbálhatnak, mint a Bónusz Brigád, a Veddvelem, a Kupon Világ, Napi Tipp, Kupontár.
Ezen oldalak kapcsán mindenképp ki kell térni az internetes vásárlás és a csoportos vásárlás fogalmára, ez két olyan dolog, amelynek mi, magyarok nem nagyon szavaztunk túl nagy bizalmat az elmúlt években. Sokan csoportos vásárlás címszó alatt multilevel marketing tevékenységbe futottak bele, az online vásárlástól pedig sokan ódzkodtak, hiszen az ilyen vásárlás valahol kicsit zsákbamacska is, nem biztos, hogy a választott termék valóban olyan jó állapotban van, mint ahogy a képen tűnik. De eme félelmünket legyőztük, és ma már egyre növekszik azok száma, aki a netes piactereken vásárolgatnak.

Kupon nyomtatás, majd jöhet a kedvezmény

Ezeken az oldalakon, a csoportos kedvezmény ellenére a vásárlók nem lépnek kapcsolatba egymással. De lássuk, hogyan is néz ki az egész a gyakorlatban? Például meghirdetnek egy éttermi kupont, amely fél áron megszerezhető. Ha sikerül tíz vevőt toborozni, akik el szeretnének menni a nevezett étterembe vacsorázni a rendes ár feléért, akkor a kupon érvénybe lép, és az árat csak ezt követően kell kifizetni. A vevőnek ezután már csak annyi a dolga, hogy kinyomtassa a kupont és elmenjen vacsorázni, amikor a kedve tartja.
Mindez a procedúra a Groupon mintájára megy végbe, ami a legdinamikusabban fejlődő cégek közé tartozik. A 2008-ban, Andrew Mason által alapított oldal, másfél évvel az indulása után már huszonkét ország száznegyven városában valósít meg kedvezményes vásárlásokat. A titok tulajdonképpen abban rejlik, hogy a partnerektől (éttermek, fitnesz-wellness központok, kozmetikai szalonok) akár ötven százalékot is meghaladó kedvezményt harcolnak ki, majd ennek fényében egy bizonyos vásárló számot garantálnak.


Kupon kedvencek
Ha közösségi vásárlásról van szó, akkor tényleg a méret a lényeg, mert minél nagyobb az árengedmény, értelemszerűen annál szívesebben megyünk vásárolni. Persze döntőtényező lehet még az is, hogy mennyire ismert az adott szolgáltató, de vannak, akik kellő kedvezmény fejében az ismeretlennel is kísérleteznének.
Ha a vevők összetételét nézzük, akkor ugyanaz a jellemző, mint az interneten történő általános vásárlási szokásoknál, azaz a 25 és 45 év közötti nők költenek a legtöbbet a neten.
Az ajánlatokról, kedvezményekről való értesítés többféle módon is végbe mehet. Majdnem mindegyik rendelkezik Facebook oldallal és Twitterrel, így a felhasználók naponta több ízben is értesülhetnek a fejleményekről. A jelenleg piacvezető Bónusz Brigád megalakulásakor heti két ajánlatot kínált fel, de december elejétől kezdődően már nap, mint nap új kedvezménnyel rukkol elő. ( E cikk írásának napján például Makány Márta divattervező ruhakölteményeit lehet megvenni 50%-os kedvezménnyel.)
.
Forrás: Index

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése