inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. március 28., hétfő

Yahoo: Direct Search, avagy linkek helyett válaszok

A Yahoo cég sajtóközleményben és blogbejegyzésben jelentette be böngészőjük új Direct Search funkcióját, ami egyelőre az Egyesült Államokban érhető el, de később más régiókban is elérhetővé válik. Lényege, hogy, a keresés eredményeként nem linkeket kapunk, hanem konkrét válaszokat. A Yahoo ezzel a lépéssel akarja felvenni a harcot a Google-lel és a Bing-el szemben. Az SG cikkírója szerint a Direct Search a Google Instant Search riválisa lehet.






Miért jó nekem a Direct Searc?
Nem biztos, hogy érdemes összehasonlítani a két funkciót, mivel lényegesen eltérnek egymástól. A Google Search Instanta utomatikusan megjeleníti a találatokat arra a népszerű keresésre, amely az adott betűkkel kezdődik, a Direct Search viszont már információkat jelenít meg a keresett kifejezésről.
A Direct Search nagy fegyvere, hogy lényegesen megkönnyíti a keresést, mivel már a keresés pillanatában válaszokkal szolgál. A Direct Search fejlesztői szerint az emberek nem linkeket, hanem válaszokat akarnak kapni, ebben áll a Direct Search lényege.
Például, ha elkezdjük beírni, hogy weather azaz időjárás, már a az első három betű beírása után megkapjuk az aktuális és várható időjárást.
Ez az újítás kényelmesebbé és gyorsabbá teheti az online keresést. Még túl korai következtetéseket levonni, idő kell hozzá, hogy kiderüljön, hogy a Yahoo új rendszere beválik-e a gyakorlatban.

Direct Search: újabb lépés a mesterséges intelligencia felé?
A Direct Searc funkciót látva, feltehetjük a kérdést, hogy hová tart ez a fejlődés. A legfrissebb technológiai újítások általában még kiforratlanok, csak hosszútávon mutatkoznak meg a gyengeségek. A fejlődési folyamatnak a vége valószínűleg a mesterséges intelligencia megalkotása lesz, legalábbis a fejlesztések abba az irányba mutatnak.

A várt siker elmarad
A direct search bevezetése után egy hónappal úgy néz ki, hogy a Yahoo újítása nem úgy vált be mint ahogy azt remélték. Állítólag a Direct Search pontosan azt tudja, mint a tavaly szeptember óta elérhető Google szolgáltatás az Instant Search, pedig a két funkció eltér egymástól.
Talán, ha a Direct Search az Egyesült Államokon kívül is elérhető lesz, az valamennyit javít a Yahoo helyzetén, de az biztos, hogy a Google uralmát a közeljövőben nem fogják megtörni, főleg, hogy már hátra is tekingetni kell, mert már ott liheg a Yahoo nyakában a Bing.



Yahoo vs. Bing
A Bing folyatta növekedését márciusban is az USA-ban. A comScore áprilisi adatai szerint a keresőszolgáltatás a márciusi 13,6-ról 13,9 százalékra növelte részesedését. Egy negyedévvel ezelőtt viszont még csak 11,8 százalékon állt, így elképzelhető, hogy ha a Bing növekedése nem törik meg, akkor a következő negyedévben a Bing már megelőzheti a Yahoot. A Direct Search ellenére a Yahoo részesedése tovább csökkent, 16,1-ről 15,7 százalékra rontotta eredményét az amerikai keresési piacon. Érdekes, hogy most már a Yahoo is a Bing keresőmotorját használja. Egyre többen ismerik fel, a Microsoft keresőmotorjában lévő lehetőségeket. A Bing új funkciói közt szerepel például a Bing Travel portálra fejlesztett repülőjegy kalkulátor és egy utazáskereső is.

Milyen jövő vár a Direct Search-re?
Összességében a Direct Search egyelőre nem azt hozta, amit vártak tőle, de nem szabad leírni a Yahoo új funkcióját, mert mindenképpen van benne fantázia. További fejlesztésekkel kedvelt funkcióvá válhat, de a Yahoo egyre romló piaci helyzetét és a versenytársak újításait tekintve kérdéses, hogy mennyi pénzt, időt és energiát tudnak, illetve akarnak majd invesztálni a Direct Search funkcióba.


Források:
http://www.sg.hu/cikkek/80938/yahoo_linkek_helyett_valaszokat_kapnak_a_felhasznalok
http://www.hwsw.hu/hirek/46506/kereso-google-bing-yahoo-usa.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése