A mobiltelefonokról való facebookozás hatalmas mérteket öltött. Míg kezdetben havi 100 millióan voltak aktív felhasználói a szolgáltatásnak, ez ebben a hónapban elérte a 250 milliót.
A Facebook 2010. májusában 50 mobil-
szolgáltatóval állapodott meg, hogy az oldal lebutított verzióját ingyen, azaz adatforgalmi díjat sem számolva adják. 40 ország, köztük a magyar T-Mobile-lal egyeztek meg, hogy a 0.facebook.com címen lesz elérhető az oldal szöveges verziója. A "0", azaz zero nevű mobil oldalon keresztül a Facebook lebutított változatában az összes alapvető funkció elérhető, ám a megtervezésénél a gyorsaság és az adatforgalom csökkentése játszott szerepet.
A felhasználók tudják frissíteni állapotukat, nézegethetik a hírfolyamot, "lájkolhatnak", hozzászólhatnak, válaszolhatnak üzenetekre vagy írhatnak mások falára. A képek viszont nem jelennek meg automatikusan, hanem egy klikk távolságba kerültek, így csak akkor generálnak adatforgalmat, ha tényleg meg akarjuk nézni azokat.
A Facebook terjeszkedése mára egészen kivehetővé vált, amit az is mutat, hogy havi 250 millióra ugrott a mobilos felhasználók száma. Az iPhone és Android felhasználókat a touch. facebook.com-ra, míg más mobiltelefonokról a már említett m.facebook.com-ra irányították a felhasználókat. Ennek a hírnek hatására, vagy talán már előre felkészülve erre a hatalmas ugrásra, a Facebook bejelentette, hogy a touch.facebook.com-ot és az m. facebook.com-ot egybeolvasztja.
A terjeszkedés azonban annyira mobil központú lett, hogy a Facebook saját mobiltelefont is készül piacra dobni. Angliában már elő lehet jegyeztetni a INQ Cloud Touch-ot. A készülék Android-ot futtat (2.2-es Froyo verziót), WiFi, Bluetooth, 3G, GPS, és FM rádióvevő is megtalálható benne. A kijelzője 3.5 hüvelykes, a hátoldalon egy 5 megapixeles kamera leledzik. Jelenleg 300 fontról indul, ami átszámítva olyan 88 000 Ft. Már alig várjuk, hogy ide is megérkezzen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése