inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2010. december 10., péntek

Változtatásra kényszerülhet az online reklámpiac az Internet Explorer 9 RC-verziójának megjelenésével




A Microsoft egyszerre próbál megfelelni az adatvédelmet számon kérő kormányzati elvárásoknak és a hirdetési ipar igényeinek az Internet Explorer 9 RC- verziójával, amely egy olyan adatvédelmi eszközt fog tartalmazni, amelynek segítségével blokkolni lehet a kéretlen adatgyűjtő szolgáltatásokat.


"A felhasználók ma alig vannak tudatában annak, és éppen ezért nem is tudják ellenőrizni, hogy ki követi nyomon online tevékenységüket"- hangsúlyozta blogbejegyzésében Dean Hachamovitch, az Internet Explorer fejlesztéséért felelős menedszer, a Microsoft alelnöke. Az IE9-ben bemutatkozó Tracking Protection nevű program a szakember szerint, lehetővé teszi, hogy az emberek felismerjék és blokkolják a nyomkövető szolgáltatásokat.

Követő programok blokkolása
Az új eszköz lehetőséget ad arra, hogy a felhasználó, egy lista alapján letiltsa az adott weboldalon megjelenő tartalmakat (Tracking Protection list). Az IE9 ezt a listát kérdezi majd le akkor, ha a felhasználó egy hivatkozásra kattint vagy egy URL-t ír be a címsorba. Így akadályozható meg, hogy a meglátogatott mellett egy harmadik fél is információkat gyűjtsön webes tevékenységéről és követhesse őt. A szoftver első telepítésekor ez a lista még teljesen üres lesz. Hogy milyen oldalak blokkolását végzi el a Tacking Protection, azt két módon lehet megadni: a felhasználó vagy feliratkozik egy számára szimpatikusnak, megbízhatónak számító listára, vagy pedig saját maga hoz létre egy ilyet.


Forrás: Youtube

Aggályok
Az egyesült államokbeli Szövetségi Kereskedelmi Felügyelet (FTC) elnöke, Jon Leibowitz úgy nyilatkozott, hogy üdvözli a Microsoft bejelentését, az adatvédelmi szakemberek szintén támogatják a megoldás bevezetését. Ugyanakkor az online reklámipar szerint veszélybe kerülhet sok olyan internetes cég, amely az üzleti modelljében a reklámokra és az anonim követésre épít. Ugyanis rossz szándékkal, hathatós marketingeszközökkel komoly károkat lehet okozni cégeknek, amennyiben sikerül elterjeszteni róluk, hogy ők olyanok, akiket a tiltólistára fel kell venni. Így a blokkoló funkció segítségével letiltásra kerülhetnek olyan reklámok is, amelyekkel az ingyenes internetes tartalmak finanszírozhatók.

Az Internet Explorer 8-as verziójában megjelent egy hasonló program, de azt az online reklámipar befolyásos szereplőinek fellépésére visszavonták, illetve átalakították. Az új funkció várhatóan a jövő évben megjelenő IE9 első RC-verziójában debütál, ha erősebbnek bizonyul az adatvédelmi érdek.

Forrás: Index, sg.hu

Kapcsolódó oldalak:
100 millióan töltötték le a Firefox reklámblokkolóját
A tudatalattit céloznák meg a reklámokkal a kutatók

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése