inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. április 11., hétfő

Véget vet a YouTube a hagyományos TV-csatornák karrierjének?

Az Sg.hu cikke szerint a YouTube komoly konkurrenciát fog jelenteni a hagyományos TV-csatornáknak.
Bár a Google videomegosztó platformján eddig több millió videőt néztek meg az emberek,  eddig mégsem fenyegette a hagyományos tévéadók létét. Úgy tűnik, ez hamarosan változni fog.

Mit tesz ezért a YouTube?
A The Well Street Journal tudósítása szerint a korábban megjelent információk reálisak, ugyanis a YouTube új, tematikus csatornák indítását tervezi majd, amelyeken 5-10 órányi, profi minőségű videó lesz látható.
A bennfentesek azt is közölték, hogy jelenleg is folynak tárgyalások különféle hollyvoodi ügynökségekkel, hogy ismert színészeket nyerjenek meg a különboző csatornák arcainak.



A kezdetek és a mai tervek
A platform a kezdetekben a felhasználók által készített felvételek által lett ismert, azonban úgy tűnik hogy ennél feljebb akar lépni. A YouTube fő célja, hogy részesedjen a több mint 70 millárd dolláros televíziós reklámpiacból.
A YouTube több mint 20 tematikus csatornát szándékozik indítani, ezek közül a legfőbb témák a sport, a művészetek,az egészség, a számítógépes játékok és a divat lennének. A megfelelő tartalmak beszerzésére a vállalat több mint 10 milliárd dollárt fordítania, amiből kitűnik, hogy komolyan gondolja a terveit. Fő céljuk, hogy a tematikus csatornák minél rövidebb időn belül népszerűek legyenek, mert csak így jutnak mefelelő reklámbevételhez. Később ebből az összegből finanszíroznák a teljes platformot.




Milyen lépéseket tett eddig a cél megvalósítása érdekében a YouTube?
A YouTube megvásárolt egy online videotákát és már az első tesztek is folynak. A Cnet szerkesztőihez a vállalat az alábbi közleményt juttatta el: "A YouTube 2010-ben hihetetlen növekedést élt meg és nagyon izgatottak vagyunk a jövőt illetően. Mindig azon dolgozunk, hogy frissítsük a honlapot, valamint hogy állandóan javítani tudjunk az általános felhasználói tapasztalatokon és a megjelenésen. Ennek ellenére nincsenek olyan terveink, amelyek az oldal dizájnjának drasztikus megváltoztatására irányulnának."

Érdemes belekezdeni ebbe a projektbe?
A YouTube-ra tavaly összesen kétmilliárd videót töltöttek le, ez 40 százalékkal több a  2009-ben regisztrált mennyiségnél. A reklámbevételek a tavalyihoz képest 300 százalékkal nőttek, így minden jel arra mmutat, hogy érdemes a vállalatnak befektetnie ebbe a projektbe.
Mostanság azonban furcsa lenne elképzelni, hogy néhány év múlva a YouTube televízió tematikos csatornáit nézi az internetezők egy része.


És mit tesz a konkurencia ellen a Google?
A Google igen elszánt ezen a téren, ezt mutatja, hogy szerződtette a Paramount Pictures filmstúdió két  egykori menedszerét, valamint nemrégiben felvásárolt a videők minőségének javításával foglalkozó Green Parrot Pictures nevű ír társaságot.

  

A felhasznált cikk: Televíziós csatornák konkurense lenne a YouTube.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése