inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. április 19., kedd

Kérdéses a Skype ingyenessége


Mindannyian ismerjük a Skype-ot, amely egy egyszerű, megbízható és barátságos kommunikációs rendszer. Jó lehetőséget biztosít a kapcsolattartásra barátok, családok, kollégák között.

A cikk megkérdőjelezi, hogy a Skype továbbra is ingyenes marad.
Íme a legfőbb probléma, ami miatt kényszerűségből fizetőssé válhat a Skype:

„… a cég egyelőre nem tudta fizetésre készíteni azokat a felhasználóit, akik egyértelműen üzleti céllal (céges hívások, meetingek, konferenciabeszélgetések) használják a Skype-ot. Ahhoz persze, hogy ezeket a hívástípusokat elkülöníthessék, egyértelművé kellene tudniuk tenni a céges felhasználók számára, hogy milyen előnyökkel jár, ha a havi vagy éves előfizetést választják az ingyenes helyett."


Az alábbi megoldásokat sorakoztatják fel a probléma megoldására:


1. Ingyenes hívások számát, és az ingyenesen hívható kontaktok körének korlátozása.
2. A fizetős ügyfeleknek több funkció, jobb minőség biztosítása:
- hívásminőség, videóchatelés javítása,
- több funkció engedélyezése: call-to-text, screen-in-screen, videóhívás közbeni csetelés, on-the-fly jegyzetelés, laptop képernyő, prezentáció élőben történő megosztása – vagyis olyan extrák, amiket az ingyenes verzióban nem lehetne elérni.



Legutóbbi hírek szerint a Skype vezetősége úgy döntött, hogy továbbra is ingyenesen fogja szolgáltatni a Skype-to-Skype hívásokat cserébe viszont display hirdetéseket fog megjeleníteni a Skype nyitóoldalán. A fizetős Skype-to-Skype hívások bevezetése helyett tehát a hirdetéstámogatott verzió mellett döntöttek.

A Telegraph-nak adott legutóbbi interjúban Josh Silvermann vezérigazgató közölte, hogy a Skype-ot üzemeltető cég további bevételi források bevonását tartja szükségesnek. Véleménye szerint ez lehet az egyetlen módja a szolgáltatás jelenlegi ingyenességének fenntartására. Tehát így jönnek képbe a display hirdetések (mint a Google-ban).

De adódik egy probléma: mert ahhoz, hogy releváns reklámokat jelentethessen meg a felhasználók számára, meg kell vizsgálnia kommunikációjuk tartalmát. Ez pedig a használók nemtetszését, esetleg ellenszenvét váltaná ki.

Ezen kívül nehézséget jelenthet a hirdetések előtérbe tolása is: a pusztán hangalapú beszélgetésekbe miként lehet a felhasználók számára is elfogadható módon hirdetést helyezni?

Egyébként a cégnek vannak bevételi forrásai a fizetett szolgáltatásokból:
„ A Skype már most is komoly bevételi forrásokkal bír, melyek lehetővé teszik az ingyenes szolgáltatások fenntartását.”



Példaként lehet említeni a Skype Out vagy a Skype In szolgáltatást. Emellett olyan prémium szolgáltatásai vannak, mint a hangposta, a Skype Personalise, Skype Zones.

A cikk lezárásaként a választott cikk zárógondolatait idézném:

„A Skype egy régóta velünk élő, minőségi szolgáltatás, aminek helye van az életünkben. Akár olyan áron is, hogy kiemelt szolgáltatásaiért, funkcióiért fizetünk. Az semmiképpen sem lenne szerencsés, ha a Skype visszasüllyedne a közepes, változó minőségű szolgáltatások közé. Vagy esetleg nem lenne pénzük, erőforrásuk továbbfejleszteni saját technológiájukat, terméküket.”

Források:
- webisztán
- terminal.hu cikke
- Wikipédia
- Skype hivatalos honlapja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése