Versengés alakulhat ki a napról napra népszerűbb Twitter megszerzéséért. A Google és a Facebook képviselői mellett más cégek is megkeresték a Twittert, először egy 8, majd egy 10 milliárd dolláros ajánlattal próbálkoztak, de a Twitter vezetőinek nem áll szándékában eladni a céget. A The Wall Street Journal tudósítása szerint a Twitter értéke már 10 milliárd dollárra rúg, ami azért érdekes, mert 2010 decemberében még „csak” 3,7 milliárdra becsülték a Twitter értékét.
A Evan Williams és Biz Stone által alapított Twitter működése 2006-ban indult, kevesebb mint 5 év alatt a regisztrált felhasználók száma elérte a 200 milliót. Ez hatalmas szám, még akkor is, ha megnézzük a Facebookot, aminek több mint 600 millió regisztrált felhasználója van.
A Twitter sikere az úgynevezett mikroblog szolgáltatásában rejlik. Ez a szolgáltatás lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy rövid bejegyzéseket, üzeneteket írjanak (maximum 140 karakter hosszúságban).
Mondhatjuk, hogy a Twittert a hírességek futtatták fel, manapság rengeteg színész, zenész, sportoló és politikus használja a Twittert. A Twitter segítségével a rajongók friss információkat kapnak kedvenceikről, ráadásul ezek általában megbízható információk, mivel maguk a hírességek teszik közzé őket.
A másik erősség, hogy nem próbálták utánozni a Facebookot, mint ahogy azt sok más közösségi oldal teszi, és nem zsúfolták tele felesleges alkalmazássokkal. A Twitter megmaradt az egyszerű, könnyen áttekinthető sémánál.
Érdekes, hogy a portál a hatalmas népszerűsége, és a becsült piaci értéke ellenére még mindig nem nyereséges. A Twitter már az indulásakor elutasította a reklámok alkalmazását, akárcsak a Facebook, de a Facebook később bevezette a reklámokat a portálom, amivel hatalmas profitot termelnek. A Twitter a hirdetési piaccal való együttműködéstől ugyanakkor alapvetően nem zárkózott el , számos új ötlet tesztelés alatt áll, az egyik elképzelés a fizetett tweetek bevezetése. A reklámok bevezetése valamilyen formában elkerülhetetlennek látszik, mivel bármennyire is népszerű az oldal, nyereség nélkül nem működhet a végtelenségig.
Dick Costolo vezérigazgató azt hangsúlyozta, hogy a jelenlegi üzleti modelljük nagyon sikeres és ennek köszönhető, hogy a Twitter független vállalat maradhat. A menedzsment tehát egyelőre megingathatatlannak tűnik, a Twitter eladása szóba sem kerül, a fő cél pedig az, hogy a Twitter értékét 100 milliárd dollárra tornásszák fel. Viszonyításként, a Facebook értékét nemrég 50 milliárd dollárra becsülték, úgyhogy a Twitternek nem lesz könnyű dolga, ha meg akarják valósítani a mit elterveztek.
A Wall Street Journal értesülését a Google – Twitter – Facebook hármas közül egyik sem kommentálta, de nem lenne meglepő, ha a hír igaz lenne, mivel a Google már 2010 novemberében tett egy 2,5 majd 4 millió dolláros ajánlatot a Twitterért.
Valószínű, hogy a Google és a Facebook újabb ajánlatokkal fog próbálkozni, más cégeknek nehéz lesz versenyre kelni, bár nem lenne meglepő, ha a Microsoft is versenybe szállna. Elég, ha a 2007-es Microsoft és Google között lezajlott rövid, de igen nagy hírverést kapott licitálási versenyre gondolunk, aminek a végén a Microsoft 240 millió dollárt fizetett a Facebook részvényeinek 1,6 százalékáért.
A jövő zenéje ,hogy a Twitter meg tudja-e őrizni önállóságát, vagy a „világuralomra” törő Google tesz egy visszautasíthatatlan ajánlatot, esetleg a Twitterben riválist látó Facebook kebelezi be a céget. A mindenhol jelen lévő Microsoft felbukkanása pedig tovább bonyolíthatja, a már így is elég komolynak ígérkező harcot. Az biztos, hogy, ha ezek a vállalatok elkezdenek licitálni, a mostani 10 milliárd dolláros ajánlat sokszorosáért szerezhetik csak meg a Twittert, feltéve, hogy van az a pénz amiért eladó.
Forrás:http://www.sg.hu/cikkek/80037/10_milliard_dollart_kinaltak_a_twitterert
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése