inmargo.blogspot.com

Az iNapló IT szemléje - ELTE-LIS + iNapló - Fodor János

2011. március 7., hétfő

Internetes játékkal ösztönzik kutatói pályára a fiatalokat

A számítógépek megjelenésével és elterjedésével párhuzamosan a számítógépes játékok is az életünk részévé váltak. Azon kívül, hogy kikapcsolódást, szórakozást nyújtanak és érzelmeket válthatnak ki belőlünk, ma már tanítás és oktatás céljából is felhasználhatóak.

Napjainkban a számítógépes játékok fejlesztése és forgalmazása óriási üzlet. A kínálat óriási, minden egyén könnyedén megtalálhatja a számára kedvező játékszoftvert.
Az internet hódításával azonban megjelentek az Online játékok, amelyek célja nemcsak a szórakozás, hanem a közösség építése, kommunikációs kapcsolatok létrehozása.
Rengeteg téma foglalkozik az internetes és online játékok társadalmi hatásaival, veszélyeivel, előnyeivel, hiszen ez ma már egy komoly réteget képez.
Napjainkban a kutatóintézetek, kutatók, sőt egyetemek rájöttek, hogy a játékokat fel is lehet használni tanítás, ösztönzés céljából.


A következő cikk egy hasonló esetről ír.
Link a cikkre: Internetes játékkal ösztönzik kutatói pályára a fiatalokat

A cikkből kiderül, hogy Nobel-díjas tudósok pártfogásával egy ingyenes internetes játékot fejlesztettek Power of Research címmel, hogy ezzel a kutatói pályát népszerűsítsék a fiatalok körében. Az EU által támogatott játék azért fontos eszköz, mert egy felmérés szerint 2020-ban egymillióval több kutatóra lesz szükség, mint amennyi ma van.
"Az az online játékkal a legnépszerűbb kutatási területek, a virtuális könyvtár és a valódi tudományos képek mellett a fiatalok megismerhetik Európa kutatóintézeteit és egyetemeit is."
A fejlesztő cég a TPM Games Ltd. szerint a játék hamar népszerű lehet az innovatív felhasználói felület segítségével, amellyel a nyelvi korlátokat is szeretnék lebontani.
A játék hivatalos oldala: www.powerofresearch.eu

Ezen kívül más példákkal is találkozhatunk:

Forrás: Ez aztán tényleg 21. század - a Floridai egyetemen a StarCraft tananyag lett.
Az amerikai Blizzard nevű cég játéka a Starcraft, mely több mint tíz év után is töretlen népszerűségnek örvend, egyetemi tanagyag lett a Floridai egyetemen.



Az egyetem a következő tananyagot kínálta: "21. századi skillek a StarCraftban". Nathaniel Poling doktorandusz hallgató tartotta a kurzust, és a StarCraftot arra "használta fel", hogy a tanulókat olyan képességekben oktassa, mint "kritikus gondolkozás, problémamegoldás, erőforrás-menedzselés és alkalmazkodó döntéshozatal".

Ez volt az egyetem első teljesen online kurzusa, elvárta a tanulóktól, hogy játszanak a játékkal, hogy visszajátszásokat nézzenek és dolgozatokat írjanak, amelyek analizálják és szintetizálják a valós/játékbeli koncepciókat.

A youtube-on találtam az előadásról felvételt, amely az UC Berkeley-en készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése